کپسول آتش نشانی را کجا شارژ کنیم؟ ( طریقه شارژ + قیمت )

یکی از وسایل و تجهیزات بسیار ضروری در زمان ایجاد حریق در آپارتمانها و ساختمانها، کپسولهای آتش نشانی محسوب می شوند. این کپسولها در زمان اطفای حریق به راحتی قابل دسترس و استفاده بوده ولی در زمان نگهداری و استفاده از آنها باید به شارژ کپسول آتش نشانی اهمیت بدهید و مدام آن را از تمامی لحاظ بررسی کنید. در این مقاله در مورد اهمیت شارژ کپسول آتش نشانی و نکات مهم در خصوص آن بهترین اطلاعات داده شده است.

کپسول آتش نشانی را کجا شارژ کنیم؟

از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات در زمان آتش سوزیهای متعدد در مکانهای مختلف، کپسولهای آتش نشانی هستند. باید به صورت دورهای اقدام به شارژ کپسول ها کنید تا مواد و ترکیبات مخصوص درون کپسول دوباره شارژ شده و بتواند کارایی لازم را در زمان آتش سوزی داشته باشد.

شارژ کپسول آتش نشانی تهران توسط بهترین تکنسین کارها با بررسی و کنترل کامل کپسول خاموش کننده شما انجام می شود. تنها افراد ماهر و متخصص که دورههای لازم برای سرویس و شارژ کپسول را سپری کردهاند، میتوانند به بررسی و شارژ آن بپردازند.

شارژ کپسول آتش نشانی خود را در مکانی انجام بدهید که دارای تکنسین و ایمنی لازم برای انجام این کار است. مکان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی دارای تجهیزات ایمنی عالی بوده و برای انجام هرگونه خدمات در زمان شارژ کپسول خاموش کننده، دارای تخصص، تجربه و مهارت لازم است.

مراکز معتبر که زیر نظر اتحادیه صنف آتش نشانی بوده و از اعتبار لازم در میان مشتریان برخوردار هستند، بهترین مکان برای شارژ مجدد کپسول آتش نشانی شما محسوب میشوند. در این مراکز قیمت شارژ کپسول آتش نشانی ۱۴۰۱ براساس اتحادیه بوده و سال ۱۴۰۲ نیز براساس قوانین اتحادیه صنف آتش نشانی تعیین شده است.

شارژ کپسول آتش نشانی تهران یکی از بهترین مکانها با کمترین قیمتها و تجهیزات کامل جهت انجام این کار محسوب میشود که تمام امکانات لازم و تکنیسین کار های باتجربه را در اختیار دارد.

قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی 1402

قیمت اتحادیه شارژ کپسول آتش نشانی ۱۴۰۲

هر ساله برای شارژ كپسول آتش نشاني توسط اتحادیه، قیمت ها و تخفیفها به طور دقیق ارائه میشود. قیمت شارژ کپسول آتش نشانی تهران، قیمت شارژ کپسول آتش نشانی ۱۴۰۱ و قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در سال ۱۴۰۲ بر اساس تمامی خدمات انجام شده و وزن کپسول شما تعیین شده است.
قیمت اتحادیه برای شارژ کپسول آتش نشانی در مدل پودری ۱ کیلوگرمی تا ۲۵۰ کیلویی آن حدود ۸۰ هزار تا ۷ میلیون تومان می باشد.
قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در مدل دی اکسید کربن ۱ تا ۳۰ کیلوگرمی حدود ۹۰ الی ۸۰۰ هزار تومان می باشد.
قیمت شارژ کپسول آتش نشانی در مدل آب و فوم ۶ تا ۵۰ کیلویی حدود ۱۶۵ الی ۶۰۰ هزار تومان است.
در نظر داشته باشید هر چه قدر اندازه کپسول خاموش کننده و مخزن آن بزرگ تر باشد، هزینه شارژ کپسول آتش نشانی آن برای شما بیشتر خواهد بود. شارژ کپسول آتش نشانی تهران نسبت به سایر جاها برای مشتریان کمتر و به صرفه تر بوده است.
قیمت شارژ کپسول آتش نشانی ۱۴۰۱ به نسبت سال ۱۴۰۲ برای مشتریان کمتر بوده و امسال، قیمت های شارژ کپسول اندکی افزایش پیدا کرده است.

برای کسب اطلاعات درباره تست هیدرواستاتیک کپسول آتش نشانی به سایت فارادصنعت مراجعه نمایید تا اطلاعات کاملی در این باره کسب کنید.

نحوه شارژ کپسول آتش نشانی

فرد زمانی که در آتش سوزی از کپسول خاموش کننده استفاده کرد، لازم است در همان زمان برای استفاده دوباره از کپسول نسبت به پر کردن مجدد آن اقدام کند. حتماً باید در بازههای زمانی کاملاً تعیین شده نسبت به بررسی و شارژ کپسول اقدام کنید و برای شارژ آنها تمام دستورالعملهای موجود در دفترچه و نکات مهم را رعایت نمایید تا کپسول خاموش کننده شما عملکرد ایمن و مناسبی داشته باشد.
با رعایت مراحل زیر و ترتیب آنها به راحتی و با ایمنی لازم، شارژ کپسول خاموش کننده آتش در مدل های مختلف انجام خواهد شد و مشکلی پیش نمی‌آید. حتما در زمان شارژ کپسول ابتدا از سالم بودن تمام شلینگ ها، سوپاپ، بدنه، فشار سنج و دستگیره تخلیه اطمینان حاصل کرده و این کار را در مراکز معتبری انجام بدهید تا خطری ایجاد نشود.

مراحل لازم برای شارژ کپسول آتش نشانی شامل موارد زیر میباشد که عبارتند از:

۱. در ابتدا لازم است تمام مواد باقیمانده در کپسول را برای شارژ مجدد آن، تخلیه کنید. برای تخلیه صحیح کپسول میتوانید دستگیره تخلیه آن را با فشار آهسته چرخانده یا کپسول را به صورت وارونه نگه دارید تا فشار درون آن به صفر برسد.

۲. با یک پاک کننده مناسب بدون هیچ گونه حلالی قسمت بیرونی کپسول را تمیز نمایید. میتوانید برای تمیز کردن آن از پارچه به همراه مایع ظرفشویی، صابون و پاک کننده ملایم استفاده کنید و سپس آن را با یک پارچه کاملاً خشک کنید. در صورتی که از پاک کنندههای همراه حلال برای تمیزی قسمت بیرونی کپسول استفاده کنید، صفحه پلاستیکی فشارسنج آن دچار آسیب خواهد شد.

۳. برای شارژ مجدد کپسول، تکنسین تمام صدمات و آسیبها از جمله زنگ زدگی و ساییدگی سیلندر را به طور کامل بررسی میکند. علاوه بر آن تمیز بودن برچسب دستورالعمل کپسول خاموش کننده یا همان پلاک نام آن را بررسی خواهد کرد. لازم است تکنسین سالم بودن شیر تخلیه، پین حلقه، فشارسنج و دیگر قطعات کپسول آتش نشانی را در زمان شارژ آن به طور دقیق بررسی کند. تمام بخشهای کپسول شما باید عملکرد درستی داشته باشد، برای مثال باید اهرم نازل کپسول به خوبی باز و بسته شده و یا حلقه پین آن به راحتی جدا شود.

۴. در مرحله بعدی لازم است شیلنگهای تخلیه از کپسول یا همان شیر آن جدا شود. این شیلنگ تخلیه به وسیله کوپلینگ رزوه ای به شیر کپسول متصل شده است و میتوانید برای شل کردن آن از آچار استفاده کنید. در زمان شارژ کپسول حتماً واشرها، کوپلینگ و شیلنگ را از لحاظ هرگونه آسیب مانند ترک یا ساییدگی بازرسی کنید تا اختلالی در آنها وجود نداشته باشد، در صورت آسیب آنها را تعویض نمایید. برای شارژ کپسول، با فشار هوا حتماً نازلها و داخل شیلنگها را از لحاظ مسدوده نبودن بررسی کنید.

۵. در مرحله آخر برای شارژ کپسول خاموش کننده لازم است تمام مجموعه سوپاپ به طور کامل از کپسول جدا شود. می‌توانید برای جدا کردن حلقه نگهدارنده در مجموعه سوپاپ از یک آچار برای شل کردن آنها استفاده نمایید و حتماً این کار را با احتیاط انجام بدهید تا آسیبی در سطح داخلی سوپاپ وارد نشود.

درصورتی که به دنبال اخذ تاییدیه آتش نشانی هستید ولی راه‌های آن را نمی‌دانید بهتر است به مقاله‌ای که شرکت فاراد صنعت درباره آن نوشته مراجعه کنید.

8 نکته مهم شارژ کپسول آتش نشانی

۸ نکته مهم شارژ کپسول آتش نشانی

۱- از جمله نکته‌های بسیار ضروری در زمان شارژ كپسول آتش نشاني، زمان سرویس و انجام شارژ کپسول است. شما نمی‌توانید به شکل مداوم از کپسول آتش نشانی در آتش سوزی‌ها بدون شارژ آنها استفاده کنید. حداقل هر کپسول باید به صورت سالیانه مجدداً شارژ شده و بدنه بیرونی آن به طور کامل از لحاظ ایمن بودن بررسی شود. اگر در بازه یک ساله نسبت به شارژ مجدد کپسول آتش نشانی اقدام نکنید، مواد مخصوص درون آن بیکیفیت شده و هیچ تاثیری در خاموش کردن آتش نخواهد داشت.

۲-  بعد از هر بار استفاده از کپسول آتش نشانی، باید همان موقع به طور مجدد آن را شارژ کنید تا از فشار کافی برای خاموش کردن آتش سوزیهای احتمالی برخوردار باشد. حتی اگر مواد مخصوص کپسول تمام نشده باشد، باید نسبت به شارژ و سرویس کپسول خاموش کننده اقدام نمایید تا برای موارد بعدی کاملا آماده باشد.

۳-  نسبت به شارژ منظم و دقیق کپسول خاموش کننده آتش سوزی در زمان طول عمر آن، اقدام کنید. بر اساس استانداردها باید کپسولهای آتش نشانی در طول عمر خود به طور مداوم سرویس دهی و شارژ شوند، حتی اگر از آنها استفاده نشده باشد.

۴- لازم است کپسول آتش نشانی پودر خشک که یکی از پراستفادهترین و پرکاربردترین کپسولهای خاموش کننده است، هر شش ماه به طور منظم بررسی و شارژ شود.

۵- حتماً به طور دورهای و کاملاً منظم نازل و بدنه کپسول آتش نشانی را بررسی نمایید تا در صورت نشتی، انسداد، خوردگی یا آسیب ظاهری به طور کامل نقص آن را برطرف سازید و نسبت به شارژ مجدد آن اقدام نمایید. به خاطر اینکه هر کدام از این مشکلات میتواند فشار موجود در کپسول خاموش کننده را کم کرده و عملکرد آن را برای اطفای حریق دچار اختلال کند. 

۶- برای اطلاع از شارژ بیش از حد یا کم شارژ بودن کپسول آتش نشانی، باید صاحبان این تجهیزات هر یک ماه فشار گیج کپسول را به طور کامل و سریع بازرسی کنند. اگر عقربه گیج کپسول یا همان فشارسنج آن در محدوده سبز رنگ قرار گرفته باشد یعنی برای انجام عملیات و خاموش کردن آتش مناسب است. اما اگر شارژ آن بیش از حد باشد حتماً باید به تکنسین آتش نشانی نشان داده تا سرویس شود.

7- برای شارژ مجدد ترکیبات کپسول خاموش کننده شامل CO2، آب و گاز یا پودر و گاز باید هر سال اقدام نمایید تا در زمان آتش سوزی به خوبی کار کند.

۸- افراد باید تمامی کپسولهای آتش نشانی را حداقل هر سه ماه به طور کامل بازرسی نمایند، این مسئله هیچ ارتباطی با استفاده یا عدم استفاده از کپسول ندارد. علاوه بر آن گاهی نیاز است کمتر از سه ماه نیز نسبت به بررسی و شارژ کپسول اقدام کنید تا کارایی لازم را در مهار آتش داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.